Los bericht bekijken
Oud 17 februari 2008, 17:55   #12
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC Bekijk bericht
De Servische overheersers
Ik vrees dat de realiteit iets complexer is dan "the good" (de Albanezen, want er bestaan geen "Kosovaren") versus "the evil" (de Serviërs).
Verliest Noord-Ierland haar recht op heraansluiting bij de Ierse Vrijstaat, omdat men massaal veel protestanten geïmporteerd heeft? Verliest Baskenland haar recht op onafhankelijkheid omdat Spanje steeds de migratie van Kastilianen naar Baskenland gesteund heeft?
En om het nog duidelijker te stellen: verliest Tibet haar recht op zelfbeschikking omdat China miljoenen Mandarijnen naar Tibet heeft verhuisd?

Kosovo wordt door de Serviërs aanzien als de bakermat van hun cultuur. Gezien de veranderende demografische verhoudingen (de Albanezen die een meederheid van het land vormden), stelde zich natuurlijk een probleem. Ook Macedonië is niet tevreden met de groeiende aanwezigheid van Albanezen. Ik vind het eigenlijk gevaarlijk wanneer je alles reduceert tot de macht van het getal.

Dat de Albanezen Kosovo willen onafhankelijk verklaren, ik kan het hen niet weigeren. Ook de geschiedenis is een onvoldoende reden om de macht op te eisen in een regio. Maar vraag mij niet om er gelukkig over te zijn. Weinig te vieren vandaag dus. Tenzij misschien in Washington waar ze een nieuwe bondgenoot boven de doopvont gehouden hebben.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 17 februari 2008 om 17:57.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden