Los bericht bekijken
Oud 18 februari 2008, 13:07   #60
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Via Nederlandse Radio-1 meen ik te hebben begrepen dat de Nederlandse regering spoed wil maken met de erkenning van Kosovo.

Dat kan dan wellicht ook binnenkort als "precedent" een regeling voor de enclave Randstad stroomlijnen (17e provincie).

Ik heb er alle vertrouwen in dat dit allemaal volkenrechtelijk foutloos zal verlopen maar toch maken die ontwikkelingen mij niet zonder meer blij. Heeft men wel voldoende lering getrokken uit de oude geschiedenis met het Paard van Troje? De agressors werden met vereende krachten binnengesleept en men moest wegens de omvang van het pronkstuk ook een stuk van de verdedigingsmuur slopen.

Citaat:
PVV: Marokkaanse ambassadeur ontbieden
vrijdag 15 februari 2008
Vragen van het lid Wilders (PVV) aan de Ministers van Justitie, Buitenlandse Zaken en voor Wonen, Wijken en Integratie over het bericht dat Marokko haar banden met Marokkanen in het buitenland verder aanhaalt.

1.)
Bent u bekend met het bericht "Marokko haalt band met immigrant aan"?*

2.)
Bent u met mij van mening dat het beleid van de Marokkaanse overheid dat er op is gericht de banden met Marokkanen in het buitenland sterker aan te halen en de Arabische taal en de Marokkaanse cultuur onder hen te verspreiden verwerpelijk is en tegengegaan dient te worden? Zo neen, waarom niet?

3.)
Deelt u mijn mening dat de uitspraak van de Marokkaanse minister voor de Marokkaanse gemeenschap in het buitenland dat “de Marokkaanse gemeenschap in het buitenland moet worden beschouwd als de zeventiende provincie van Marokko” stuitend is en de verderfelijke actieve bindingspolitiek van de Marokkaanse overheid onderstreept? Zo neen, waarom niet?

4.)
Bent u bereid de Marokkaanse regering in niet mis te verstane bewoordingen duidelijk te maken dat deze actieve bindingspolitiek uiterst ongewenst is? Bent u voornemens de Marokkaanse regering dringend te verzoeken deze bindingspolitiek te stoppen en daartoe de Marokkaanse ambassadeur te Den Haag onmiddellijk te ontbieden? Zo neen, waarom niet?

*Volkskrant, 15 februari 2008

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 18 februari 2008 om 13:13.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden