Los bericht bekijken
Oud 20 februari 2008, 16:51   #105
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Lol!
En inderdaad!
Ik deed daarnet nog moeite om het niet te zeggen zodat het niet op een persoonlijke aanval zou lijken, maar nu jij 't zegt...
Bespaar je de moeite, ik ben nogal bedreven in "tussen de regels door lezen".
Het jammere is dat het nogal belachelijk overkomt als het zomaar ergens in een context wordt gebruikt waar het verder weinig uitstaans mee heeft.
Jij doet dus niet de moeite om de meerderheid van het forum achter je te krijgen?
Even recapituleren:

"Dankje Dronkoers om het zo voor mij op te nemen"
"Ik zal me wel bezighouden met de organisatie van het moddergevecht en bla bla bla"
"dankje Jazeker en LOL"

Kan je het zelf niet verbaal halen of zo? Je doet dus zeer zeker genoeg moeite om de Latijnse uitspraak te bevestigen (dewelke dus zeker contextueel juist zit).

Citaat:
Ik denk dat het puur een kwestie van kennis etaleren is, om de ander te imponeren, in de hoop dat die dan zo overweldigd is door de opponent zodat hij het spontaan opgeeft/de mening van de ander onmiddellijk aanvaard?
In plaats van dat de "gepercipieerde waarde van de gebruiker" stijgt, oogt het een beetje alsof die moét teruggrijpen naar het Latijn (om nog indruk te maken, en zo kunnen niet-wetende omstaanders tenminste denken dat er iets zinnigs wordt gezegd), en zorgt het voor een devaluatie van het Latijn, wat wel jammer is.
Je weet goed genoeg wat er gezegd is en dat het helemaal niet uit de context was. Maar ja, ik zal maar niet denken dat dit een persoonlijke aanval is zeker => De minder intelligente die zich moet uitdrukken in Latijn om aandacht te krijgen? Weet je wat, liever een terechte Latijnse uitspraak dan oeverloos rond de pot gedraai zonder één zinnig woord te zeggen.

Citaat:
In dezelfde lijn liggen trouwens studenten die menen dat ze wat ze pas geleerd hebben overal moeten verkondigen (bv. op een forum), ongeacht of het iets met de context te doen heeft of niet, en daarbij doen alsof het om een eigen zonet verworven inzicht gaat.
Zelfkennis is blijkbaar een sterke kant van je!

Citaat:
Ik vraag me dan altijd af wat die professors/docenten moeten denken, als ze dit tegenkomen. Ik zou zo mensen buizen denk ik, want een ander klakkeloos napraten kan je toch moeilijk een verdienste noemen?(*) Anderzijds is het wel mooi dat die mensen fier zijn op hun studies.
Mjah, vooral als je moet zeggen dat je de bronnen wel hebt, maar dat ze in je cursus staan en je ze daarom niet kunt weergeven (alsof een titel en auteur al niet veel oplossen).

Citaat:
(*)(Maar dat is slechts mijn mening, misschien ben ik wat overkritisch.)
Je zou misschien beter eens wat kritisch voor jezelf zijn.

Laatst gewijzigd door Kim : 20 februari 2008 om 16:52.
Kim is offline   Met citaat antwoorden