Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Dat zou ik niet direct stellen:
Resultaten 800.000 deelnemers (35 % meer dan vorig jaar) en al zeker 460,4 ton minder CO2. Meer voorlopige resultaten.
460 ton ... dat is een hoeveelheid waar ik me zelfs geen voorstelling van kan maken.
Je moet je eens voorstellen dat het iedere dag dikke truiendag zou zijn, dat is 365 x 460.4 ton = 168046 ton op jaarbasis. Dat kan toch wel tellen volgens mij.
Natuurlijk is het een druppel op een hete plaat, gezien er landen zijn met steenkoolcentrales of steenkoollagen die voortdurend in brand staan. Maar met die redenering kan je iedere actie nihiliseren, en dat leidt ook nergens toe.
Tenslotte wil ik nog eens wijzen op de bewustmakings-component. Men confronteert hierdoor mensen met het bestaan van een probleem, dat urgent is, en waarvoor actie dient ondernomen te worden. Stel je voor dat hierdoor 10% van de mensen die in aanraking kwamen met de campagne een week lang nadenken als ze het licht of hun verwarming aansteken voor niets, dan hebben we weer een deel potentiele uitstoot voorkomen.
Een idealist moet leven en hoop putten uit 'beetjes'. 
|
Mensen moeten dus bewust gemaakt worden om actie te ondernemen die een druppel op een hete plaat is.
Kun je me uitleggen wat daar de zin van is?