Discussie: Tegenbetoging NSV
Los bericht bekijken
Oud 20 februari 2008, 21:36   #43
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
En beste LSP-ers: reageren jullie nog op mijn bemerkingen of ligt dat te moeilijk?
In Brugge hebben leden van de Comac en PVDA meegelopen in onze betoging tegen de VJW. Ze zaten zelfs mee aan tafel tijdens de voorbereidingen. Ze hadden helemaal geen probleem met de tegenbetoging en vonden het zelfs jammer dat er zo weinig tegenacties zijn in Brugge tegen extreem-rechts. Geen probleem. Alle hulp is welkom.

Probleem in uw tussenkomst is dat je het allemaal nog zwart/wit bekijkt alsof er een onoverkomelijke tegenstelling zou bestaan tussen actief verzet tegen extreem-rechtse acties en anderzijds het werk van langere adem in de wijken en ondernemingen. Het is helemaal geen kwestie van en/of maar en en. Ten tweede is niet alleen de tegenbetoging as such belangrijk maar ook de politieke boodschap van die tegenbetoging en de benadering van die tegenbetoging ten opzichte van de brede bevolking.

Dit zijn de affiches die PVDA meedraagt op betogingen tot op de dag van vandaag. Geen enkele positieve sociale boodschap. Puur anti-Vlaams Blok/Belang en dat op een manier die niet aansluit met de huidige realiteit (Hitler) met geen enkele link naar het huidig beleid laat staan de maatschappelijke problemen. Op onze affiches en spandoeken is er altijd een link naar het huidig beleid van de traditionele partijen. Eigenlijk is de PVDA "schuldig" aan wat jij LSP verwijt in onze benadering van extreem-rechts maar dan in het kwadraat. Enfin ieder doet zijn ding maar ik vind het nogal lullig dat een lid van een organisatie die een paar jaar geleden met foto's van Karl Marx en Adolf Hitler door de straten van Antwerp liep tegen NSV vandaag doodleuk zegt dat wij contraproductief bezig zijn en geen rekening zouden houden met de wijkbewoners en werkenden. De waarheid is concreet zou een kameraad van me zeggen.




solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden