Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Het spijt me dit te moeten zeggen, fiel, maar ik ben het met je eens. 
|
Ik dacht dat jij ook een dierenliefhebber was. Wat maakt het ene levende wezen belangrijker dan het andere, omdat het toevallig onze soort is?
Wat mensen elkaar aandoen, is menselijke verantwoordelijkheid en als we niet inzien dat het enige waarin wij ons van andere soorten onderscheiden het feit is dat we altijd met leiders eindigen, die onze territoriumconflicten veel gruwelijker uitvechten dan andere soorten, dan vrees ik dat we eeuwig zullen blijven vechten.
Het spijt me dat ik enkel moet vaststellen dat genocide nu eenmaal een veelvuldig feit is in de menselijke geschiedenis en het is terecht dat we ons er voor schamen. Langs de andere heeft nog niemand het ook daadwerkelijk gestopt. Het heeft geen zin om de leuteraar uit de hangen. Feit is gewoon dat er dagdagelijks nog mensen om etnische redenen vermoord worden ergens op de wereld en of we daar nu mee lachen om mee huilen, dat is gewoon zo.
Men mag humanist zijn zoveel men wil, feit is feit. Onze soort is niet heilig en het heeft geen zin daar hypocriet over te doen.
Wil er hier iemand zijn hand in het vuur steken en zeggen dat niemand nog een massaslachting te vrezen heeft? Durft er hier iemand beweren dat er uit genocides lessen getrokken worden?