Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda
Meestal hebben diegenen die Joden en moslims verwijten lange tenen te hebben, zelf de langste tenen, zijn ze zelf de grootste Calimero's, en de grootste tegenstanders van de vrijheid van mening als men hen eens met de waarheid over henzelf confronteert. Kwetsen en beledigen is geen humor, dat is meelijwekkend. Te grof gedoe over seks in stand up comedy legt ook dikke miserie bloot. Agnew mag natuurlijk zijn eigen miserie bloot leggen, maar dat hij dat dan niet doet ten koste van mensen waarvan hele families werden uitgeroeid in de oorlog, en ook niet ten koste van andere groepen zwakkeren in de samenleving.
|
We zijn allemaal calimero's. Zowel jij als die komiek, als de Joden, als de moslims, als de ...
De vraag is het humor en waar kwetst het? Ik moet eerlijk bekennen dat ik bepaalde moppen over bepaalde bevolkingsgroepen ook niet apprecieer, maar ik moet er mee kunnen leven dat ik als blanke, zwaarlijvige vrouw een onderwerp van spot ben. Ik heb geen rechten om dat aan te klagen, want mijn familie is niet uitgemoord.
Dat ik geen werk vind en uitgelachen wordt, moet ik maar aanvaarden, want ik ben toevallig Belg.
Dan moet je vaststellen dat er voor andere groepen, wel uitzonderingen bestaan en dat die wel rechtzaken kunnen inspannen, voor net hetzelfde als ik.
Op gewicht mag je gediscrimineerd worden. Om bij de politie aangenomen te worden bv, mag je maar een bepaalde maximum BMI hebben. Dat is ook een uiterlijk kenmerk en duwt ook zwakkere in de maatschappij de put in.
Maar dat is OK! Daar mag men mee lachen. Mensen kiezen hun gewicht niet, maar hun religie ergens wel.
Anderzijds: ik ben weerbaarder geworden en als iemand dikke mensen uitlacht, denk ik bij mezelf: ik hoop dat je ook eens ooit een paar jaar met je gezondheid kan sukkelen als ik en er wat kilo's door kan aankweken.
Wie laatste lacht, best lacht!