Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C
Ik hoop dat deze man genegeerd wordt.  Volgens verschillende bronnen wil de Servische regering het liefst zo snel mogelijk terug overgaan tot de orde van de dag, uit vrees hun kansen op toetreding tot de EU helemaal te verkijken. Maar ik vrees voor wat de radicale bewegingen van zin zijn.
|
Als de Serviërs slim zijn willen ze helemaal niet bij de EU.
En problemen zullen er zowieso komen, want de zogenaamde 'kosovaren' bestaan niet. Hun doel is geen onafhankelijk Kosovo, maar wel een 'Groot-Albanië'. Ik voorspel dat de 'liefde' van de 'Kosovaren' voor de EU en de VS héél snel zal draaien zodra ze doorhebben dat aanhechting bij Albanië niet op de agenda van de EU & VS staat. Net zoals ik me onmogelijk kan inbeelden dat ze het lang gaan pikken dat hun 'land' feitelijk door de EU & VS bestuurd gaat worden.
De EU & VS begaan hier imo de ene blunder na de andere. Ze kunnen niet beweren dat het hun om het zelfbeschikkingsrecht der volkeren gaat, want ze zeggen direct al dat het om een uitzondering gaat. En geopolitiek bekeken hebben ze vooral Rusland nog maar eens serieus geschoffeerd.