Los bericht bekijken
Oud 22 februari 2008, 16:24   #6
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Hoewel Jesse Owens zijn medaille niet persoonlijk door Hitler opgespeld kreeg, was hij er toch bij, niet? Zelfs Hitler kon zich op dergelijke momenten enigzins boven z'n eigen ideologie plaatsen. Toen wisten zowel Duitsland als de VS dat een oorlog tussen beide niet ondenkbaar was. Toch hebben beide partijen dat niet als een hindernis gezien om enige menselijkheid te tonen.

Ik herhaal: voldoende andere kanalen om dat aan te kaarten. Laat de Olympische Spelen puur blijven.

Mensenrechten worden altijd op politieke wijze geïnterpreteerd en ieder land is schuldig aan kleine of grote schendingen.
Ja maar toen was er ogenschijnlijk niets aan de hand. Ook de Duitse propaganda deed er alles aan om het land zo goed mogelijk voor te stellen. Zoals nu China. Maar in de hypothese dat Hitler toen reeds bezig was joden te vergassen en dat we dat toen geweten hadden, hadden er dan (met deze wetenschap) nog Olympische spelen moeten georganiseerd worden in Berlijn?

Kunnen er Olympische spelen georganisseerd worden in een land waar er mensen opgesloten en gemarteld worden omdat ze een eigen mening hebben? Dat is de vraag hier. Ik heb er mijn bedenkingen bij.
system is offline   Met citaat antwoorden