Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek
Hoeveel genocides, vergassingen en folteringen heeft Che op zijn naam staan, Marlboro?
|
Heb jij wel eens al goed nagegaan wat uw vriend allemaal heeft gedaan
Ik denk dat je het niet goed snapt;ik ben geen dolf fan en al helemaal geen che fan.Ik vind beiden even slecht.
Alleen vind jij het één wel kunnen terwijl het evenzeer een moordenaar was en nog maar te zwijgen van al de rest.
Beetje objectief blijven aub.
Ik zeg alleen maar dat als je tshirts en dergelijke toelaat van mensen als che guevara je dan maar alles moet toelaten.
Che Guevara was onvoorstelbaar ijdel en episch dom. Hij was oppervlakkig, boers, wreed en lafhartig. Hij was vol van zichzelf, een doortrapte bedrieger en een intellectueel vacuum. Hij kwam in extase van een paar saaie slogans, sprak in clichés en was een uitslover voor propaganda.
Ernesto "Che" Guevara was een meedogenloze moordenaar
Peter van Maanen heeft voor MeerVrijheid een interessant artikel vertaald van Alexander Villacampa, een zoon van Cubaanse vluchtelingen. Het betreffende artikel gaat over Ernesto "Che" Guevara. Hieronder volgt een passage die over Guevaras rol in in de beruchte Cubaanse gevangenis La Cabana gaat:
Na de geslaagde overname van Cuba’s overheid begonnen Guevara’s troepen een uitgebreide campagne tegen Cubaanse andersdenkenden met de oprichting van een van hedendaags meest beruchte gevangenissen, La Cabana. Guevara was de voornaamse bestuurder en executeur van de gevangenis. In de gevangenis werden een paar duizend politieke gevangenen vastgehouden - mensen die het oneens waren met de nieuwe regering. Gevangenen werden er een voor een uit hun barakken gehaald, geparadeerd rond de gevangenis, bestookt en misbruikt in het bijzijn van hun familie voordat ze uiteindelijk van dichtbij werden doodgeschoten. De slachtoffers van La Cabana schreeuwden vaak "Viva Cuba libre!" vlak voor hun executie om Guevara en de nieuwe regering af te wijzen. Om deze verbale weerstand tegen zijn autoriteit te stoppen, beviel Guevara dat alle gevangenen voortaan gekneveld moesten worden voor hun executie. Dit om de slachtoffers onder controle te houden en zijn macht over de plaatselijke bevolking te handhaven. Op Guevara’s lange lijst van misdaden in La Cabana wordt verder gerapporteerd dat hij er plezier in had om regelmatig de kelen door te snijden van gevangenen die aan het slapen waren.