Ik denk dat het bericht correct is. De Morgen bericht er ook over:
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-De-Post.dhtml
Citaat:
Houard stal in 1999 geld van klanten De Post
Marie-Claire Houard, de Luikse vrouw die vorig jaar 140.000 handtekeningen verzamelde voor haar petitie voor de eenheid van België.Marie-Claire Houard, de Luikse vrouw die vorig jaar 140.000 handtekeningen verzamelde voor haar petitie voor de eenheid van België, heeft acht jaar geleden 200.000 oude Belgische frank (zowat 4.900 euro) gestolen van klanten van De Post.
Niet fier
Houard geeft toe dat ze niet fier is op een deel van haar verleden. "Ik stal inderdaad 200.000 frank van twee �* drie klanten van een postkantoor waar ik werkte. Dat was in 1999 en 2000. In die periode werkte ik voor De Post en waren mijn man en ik gescheiden. Ik was alleen, werkte twee derde en had twee kinderen. Mijn ex-man betaalde het alimentatiegeld niet en ik kon de touwtjes niet aan elkaar knopen", bekent ze. Onderling geregeld
De vrouw geeft ook toe dat ze het geld haalde van de rekeningen van voornamelijk oude klanten, die vertrouwen in haar hadden. Houard werd uiteindelijk ontmaskerd en ontslagen door De Post. Die laatste vergoedde de slachtoffers. Houard betaalde haar ex-werkgever uiteindelijk ook terug. "Er was geen klacht en alles werd onderling geregeld."
Nieuw werk
De Luikse vrouw heeft intussen ander werk en is opnieuw getrouwd. "Ik hoop dat niet te verliezen door een fout uit het verleden." (belga/tdb)
|