Redbull is niet gezond en zeker geen gewoon drankje. Eigenlijk zou zoiets niet vrij verkrijgbaar mogen zijn in de handel vind ik.
Wat het drankje doet is je geen energie géven, maar de natuurlijke reserves die je lichaam nog heeft en die normaal gezien enkel maar vrijkomen als het onder heel hoge stress komt te staan of dergelijke aanspreken. Een beetje roofbouw plegen dus, waardoor je op het einde nog moeër en suffer achterblijft.
Mensen met hartproblemen moeten al helemaal oppassen. Het doet je hartslag (extra) versnellen en je kan er (extra) hartkloppingen van krijgen. En je bloeddruk verhoogt vanaf twee redbulldrankjes.
Ik vind het bovendien veel te chemisch smaken, maar dat is persoonlijk.
Nog iets wat ik met vrienden eens heb uitgetest: je kan alle alcoholdrankjes met het meest absurd hoge alcoholgehalte mixen ... als je er een geutje redbull bijdoet, merk je niets meer van de alcohol... terwijl een stimulantia in combinatie met alcohol allesbehalve gezond is:
Citaat:
"When you combine those two together, you always have a risk," he said. According to Clemens, some major concerns with mixing these two drinks include, but are not limited to, cardiovascular risk, impaired judgment, shortness of breath, dizziness, disorientation and rapid heart beat.
"A rapid heart rate is a common side effect. [And] with a not-so-healthy heart, can be life threatening," Clemens added. It is not recommended to mix caffeine with alcohol, he said.
|
Ik drink niets cafeïnehoudend, "behalve" thee. Zo kan ik naar cola en koffie grijpen als ik echt nood heb aan energie.