Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot
Als we in Vlaanderen nu eens onze armste regio's loskoppelen van de SZ? Een beetje verantwoordelijkheid kan geen kwaad...
|
1. Zoiets zou het doel van de SZ een beetje voorbijstreven...
2. Dan zouden die armste regio's (hoe definieer je "arm" en waarom zouden zij geen recht op SZ mogen hebben?) ook minder belasting moeten betalen en gaan er aparte systemen ingevoerd moeten worden om per regio belasting te heffen. Dit zou het reeds ingewikkelde belastingsysteem nog ingewikkelder maken, enzovoort. Het lijkt me in de praktijk moeilijk tot niet haalbaar.
3. Dit voorstel is a-solidair en a-links.
Citaat:
Voor mij is dat geen taboe, voor de Franstaligen duidelijk ook niet.
|
Wat voor jou en de Franstaligen geen taboe is, doet er hier niet toe. Het is duidelijk wel een taboe voor degenen die het manifest hebben opgesteld.
Citaat:
De redenen om het Brussels Gewest uit te breiden hebben wat mij betreft niets met inwijkelingen in de rand te maken, maar met de leefbaarheid van het gewest, vooral als dat gewest verondersteld wordt een grotere autonomie te krijgen, o.a. op fiscaal vlak. Stad en hinterland onder één gewest brengen: tegen welke logica gaat dat precies in?
|
Tegen de logica van 'vastgelegde (taal-)grenzen' en territorium, ofzoiets. Lees het manifest...