Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
1) Waarom is dat voor de Franstaligen een probleem? Ze krijgen eindelijk de gelegenheid Nl te leren wat hun promotiekansen vergroot. Het is dus meer een ooportunity dan een nadeel!
|
Weer dezelfde afleidingsmanoeuvre om het vooral niet over het parasitisme van de kapitaalkrachtigen te hebben t.a.v. Brussel...
Citaat:
2) Heel wat werk voor de boeg.
a) bij uitbreiding van Brussel gaan die rijke bewoners dan wellicht nòg iets verder wonen , en dan moet Brussel weer uitgebreid worden!?
|
Die gefortuneerde elementen gaan heus geen 50 kilometer verder wonen. Dan gaan de nadelen van de afstand immers steeds zwaarder doorwegen. Ze hebben de nabijheid van een stad nodig voor hun job, culturele faciliteiten, shopping, transport, uitgaansmilieu, sociale contacten, etc.
Citaat:
b) waarom zou dat nu niet kunnen?
Het Ruhrgebiet is deel van het Hinterland van de Antw haven!
|
Ik wist niet dat de bewoners van het Ruhrgebied fiscaal bijdroegen aan Antwerpen...
Citaat:
c) die gemeenten kunnen nu al samensmelten!
|
Uiteraard. Ik vermeldde dit slechts voor de volledigheid.
Citaat:
3) Ik zie het verband wèl!
Gelijke rechten noem ik als bv Vlamingen begrepen worden in Brusselse hospitalen. Je praat van strikte toepassing van het tweetaligheid. Maar zoals je weet is die er niet. Tweetaligheid vind men (vooral) bij de Vlamingen. en bv niet bij de Franstalige dokters. en bij de benoemingen houdt men er ook geen tekening mee. Franstalige scholen leveren ook geen tweetaligen af.
Door annexatie komen er inderdaad meer Vlamigen bij die men dan met alle beschikbare drukkingsmiddelen weer kan verfransen zoals gebeurd is door de vorige uitbreiding, met dezelfde (valse) argumenten.
|
Dat probleem stelt zich nu ook al. Dat kan dus moeilijk aangevoerd worden als argument tegen een uitbreiding van het Brussels Gewest.
Citaat:
4) Ik zegde Brussel is slechts een stad die zichzelf nauwelijks kan behelpen (werklozen enz) telt slechts één miljoen inwoners en is darom geen leefbaar volwaardig gewest. Het heeft echter wel de rol de hoofdstad te zijn.
Ben ik nu imperialist!?
|
Dus je bent het ermee eens dat een stad nood heeft aan een hinterland. Flink zo. Je maakt vorderingen.