Los bericht bekijken
Oud 25 februari 2008, 00:27   #478
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Denk toch eens na, is uw auto al geflitst geweest door een snelheidsradar of flitspaal als ge te snel reed ?
Aan de hand van de veranderde weerkaatste stralen wordt de snelheid van uw auto berekend. Een flitspaal of mobiel gatso-apparaat kan zelfs het verschil herkennen tussen een vrachtwagen en een auto aan de sterkte van de weerkaatsing.

Hier "wat" simpele theorie:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Radar

Een grond-luchtradar onvangt weerkaatste stralen van vaste redelijk grote vliegtuigen, een grote vogel is al véél te zwak. Bepaalde vliegtuigen kunnen zelfs zo geoptimeerd worden dat ze heel weinig reflecteren, alle delen (zelfs uitlaatgaten) worden zo ontworpen voor minimale reflectie;
zie Stealth-techniek: http://nl.wikipedia.org/wiki/Stealth_%28techniek%29

Maar die goed reflecterende driehoekig gevormde "UFO´s" hadden blijkbaar helemaal geen schrik "opgemerkt" te worden door opsporingsradars, waarom ook ?

Ze waren duidelijk te zien op al de radarschermen van de radars als ze in het detecteerbare bereik kwamen. De klassieke (kleine) opsporingsradars van de F16-Luchtmachtbasissen hebben al een bereik tot 115 km of 64 nautical miles.
De UFO´s zijn gezien worden op de as van Brussel naar Eupen, dus in´t bereik van Semmerzake en Glons, de F16-basissen: Beauvechain (Bevekom), Kleine-Brogel en Florennes.
Zeer interessant en zelfs spannend, maar je probeert (oud techniekje, doorgaan als onzindelijk beschouwd) mij een verhaaltje te vertellen zonder antwoord te geven op de geciteerde vraag:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
Ik weet niet genoeg af van radar; misschien is het mogelijk dat er weerkaatsing optreedt als er ergens met laser-hologrammen in de lucht wordt gespeeld?
Overigens lijkt het mij onwaarschijnlijk dat radar kan "zien" dat de vorm van een object (tenzij fabelachtig groot van omvang wellicht) "driehoekig" is.