Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove
Ben je zelf religieus of niet?
En denk je dat de toegenomen invloed van religie op de politiek een negatieve impact zal hebben op de wetenschappelijke positie van de VS? Bijvoorbeeld op het vlak van bio-technologie.
|
Ik ben katholiek opgevoed en zolang ik onder het dak van mijn ouders woonde, moest ik 's zondags naar de mis. Nu ga ik alleen nog op hoogdagen. Mijn kinderen ben ik veel losser aan het opvoeden maar toch niet volledig godsdienstvrij. Zo zullen ze later zelf de keuze kunnen maken of religie al dan niet een rol in hun leven zal spelen. Hen opvoeden als atheist geeft hen die keuze niet. Maar de leer van de katholieke kerk volg ik niet en door mijn tijd in Amerika heb ik een afkeer gekregen van georganiseerde religie. Vorig jaar ben ik nog eens naar de mis geweest in het Brugse en ik was wel geshockeerd hoe weinig volk er nog was vergeleken met 25 jaar geleden.
Laat me nog wat nadenken over het 2e deel van je vraag. Maar de invloed van religie op de politiek en bijgevolg het dagelijks leven is erg en onbegrijpelijk voor een Europese Amerikaan zoals mezelf.