Los bericht bekijken
Oud 3 januari 2003, 16:06   #91
merel
Gouverneur

merel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
merel schreef:
Quote:
merel schreef:
Het is niet zo dat ik niks weet hoor.
Ik ben niet ongeinformeerd, de bib bij ons thuis (en waar het allemaal gestockeerd staat, want we hebben geen massas plaats) moet niet onderdoen. (toch niet wat de linkse werken betreft).

De groenen zijn watjes, wat ze met veel tamtam aankondigen voeren ze niet uit als ze een beetje weerstand voelen.

Ik denk dat de sossen niet te hard moeten roepen hoor. Mijn indruk is dat AGALEV linkser is dan de SP.A en dat AGALEV ook een beter beleid voeren.

Agalev een beter beleid?

JA: De Sossen waren voor de levering van wapens aan Nepal, de groenen hebben teminste achteraf nog toegegeven dat ze fout zaten. Als je kijkt waarmee de SP.A'ers zich mee bezighouden in de regering, dan kun je toch niet zeggen dat ze een goed beleid voeren hoor! Als stevaert voorstelt om de bussen gratis te maken, vind ik dat in het licht van honger en oorlog in de wereld niet bepaald een goed beleid. Eddy Boutmans daarentegen zegt onomwonden dat hij tegen de oorlog in Irak is. Daar kunnen de Sossen nog wat van leren!!!!!!
De sossen hebben voor de levering gestemd, de groenen ook. 't Is eebvoudig achterna te zeggen dat je tegen bent en het toch goed te keuren. De sossen hebben op dat vlak hun verantwoordelijkheid niet ontlopen met een smoes, ze hebben voor gestemd en steken dus hun kop niet in het zand.
Ikzelf ben ik ook tegen de wapenleveringen, maar dan genuanceerd. Tegen deze leveringen zijn, levert niks op. Enkel als alle leveringen worden tegengehouden is er iets bereikt (Duitsland is ondertussen ook weer voor als kme niet vergis?)

Stevaert mag de bussen niet gratis maken en zo het openbaar vervoer promoten boven het prive vervoer?
Noem jij jezelf een communist?
Jij vind dat dit niet te verzoenen is met de honger en oorlog in de wereld? Bezoek eens de mensen die met de bus naar de aldi of de lidl moeten om inkopen te doen en die dan als je het van bij ons bekijkt 4 euro moeten betalen heen en terug. Vraag hen eens wat die 16 euro op een maand voor verschil maakt als ze 1 keer per week inkopen doen. Wat niet evident is, want op de bus neem je nu ook geen hopen mee als je alleen gaat.

Boutmans roept en legt niet uit, met andere woorden hij zegt dat hij tegen oorlog is en wie er ook tegen is is blij. Hij zou beter uitleggen waarom hij tegen die oorlog is, dan zou er misschien iets veranderen. (en voor het geval je het al vergeten was, ik ben tegen de oorlog).
Wat Claes vertelt (en ik hou niet van die man) daar zit ook waarheid in. Je moet je niet gaan isoleren als land, als je weet dat het orgaan waarin Boutmans druk wenst te leggen er niks aan te zeggen heeft of die oorlog wel of niet wordt gevoerd.
merel is offline