26 februari 2008, 16:45
|
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
De vraag is: hebben die mensen dat geld ergens gestolen, of hebben ze dat geld rechtmatig verworven? Een staat die de helft van iemands rechtmatig verworven inkomen inpikt, is een roofstaat. Geen enkele 'democratische legitimatie' of andere drogreden kan daaraan iets veranderen. Wie iets afpakt dat de ander rechtmatig heeft verworven is een dief; en de Europese grootstaten zijn dieven, allemaal. Op massale schaal. Ze hebben gewoon geen recht op het geld dat ze met staatsgeweld afpakken. Zeker, ze maken wel wetten die dat geroof billijken, maar daardoor is die roof niet minder roof, net zoals moord niet minder moord is, wanneer die moord door een wet wordt gebillijkt. En er lopen zeker heel wat gehersenspoelde en door afgunst gedreven mensen rond die vinden dat de staat wel degelijk welgestelden moet beroven. Zij juichen wanneer de staat zijn slag slaat: een treurig schouwspel.
Goede argumenten voor de roof worden ondertussen niet vernomen.
Een staat moet niet doden. Een staat moet niet lasteren. Een staat moet niet stelen. Zo simpel is het.
Jaja, als een ganster een pistool op mij richt, en ik netjes mijn portefeuille afgeef, dan heb ik toch nog genoeg over en kan ik daarna toch nog wel menswaardig leven, zekerst.
De logica van de dief, in zijn zuiverste vorm.
|
"No taxation without representation"
|
|