Discussie: Noodkreet duveltje
Los bericht bekijken
Oud 26 februari 2008, 18:33   #16
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Ik heb in januari € 26,- indexaanpassing gekregen, precies genoeg om mijn stijgende medicatiekosten te bestrijden. als dat zo voortgaat zal ik mijn vrijwillkigerswerk moeten opgeven en een betaald bijbaantje moeten zoeken.

De politiek heeft echt geen tijd : ze hebben nu besloten dat alle verkeersborden met max. 70 km/u uit Vlaanderen wegmogen en er aan de Vlaamse grenzen plakaten komen met als aanduiding dat er op de "gewestwegen" max. 70km/u gereden mag worden. Wat die operatie zal kosten is onduidelijk.

Spirit heeft naar mijn vgevoel een goed voorstel : indexaanpassing in centen ipv van in percenten. Men zou die index ook in 2 stukken kunnen snijden : een korf met basisvoedingswaren waarvan men de aanpassing "in centen" geeft & een "overige" korf die men dan in percenten uitkeert.

Opmerkenswaard is het feit dat de prijzen in Nederland minder fel stijgen (door de sterkere concurrentie ? Alleszins door de lagere BTW heffing) - Voor een Merksembewoner is het dan ook betrekkelijk eenvoudig ga in Putte (Woensdrecht) bij de Eurospar of Albert Hein winkelen. De prijs van het autobuskaartje haal je er alleszins uit.

Men zou ook in het algemeen op basisvoedsel en stookkosten de BTW tarieven helemaal kunnen afschaffen en die afschaffing compenseren met hogere heffingen op de befaamde flatscreens en zo...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden