Los bericht bekijken
Oud 26 februari 2008, 23:29   #91
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
IK zou toch even tegen die persoon van de sp.nl willen zeggen dat ik het raar vind dat hij net de bijbel eruit pikt om zulke teksten te gaan opzoeken. De bijbel is nl het enige religieuze boek dat NIET oproept om ongelovigen te doden als ze zich niet willen bekeren .. .

Ik heb de indruk dat deze persoon gewoon het christendom wil in discrediet brengen en dat dat de agenda is die achter dit topic zit. Ik hoop dat anderen dit ook inzien, want telkens als men een opmerking over de koran maakt wimpelt deze persoon het af en zegt dat hij het enkel over de bijbel wil hebben. Op zijn minst nogal selectief tov 1 godsdienst en dan nog een godsdienst die dit soort laster niet verdient.
Lev. 24, 10-16:
Met de Israëlieten was een man meegekomen die geboren was uit een Israëlitische vrouw en een Egyptische man. Toen deze man op zekere dag slaags raakte met een Israëliet 11 en een vloek uitsprak waarin hij Gods naam lasterde, werd hij aan Mozes voorgeleid. Zijn moeder heette Selomit; ze was een dochter van Dibri en behoorde tot de stam Dan. 12 De man werd in voorlopige hechtenis genomen tot een uitspraak van de HEER uitsluitsel zou geven over wat er moest gebeuren. 13 En de HEER zei tegen Mozes: 14 ‘Breng degene die gevloekt heeft buiten het kamp. Allen die het gehoord hebben, moeten hun hand op zijn hoofd leggen en hij moet door de voltallige gemeenschap gestenigd worden. 15 En tegen de Israëlieten moet je zeggen: “Wie zijn God vervloekt, zal de gevolgen van zijn zonde dragen. 16 Wie de naam van de HEER lastert moet ter dood gebracht worden, die moet door de voltallige gemeenschap worden gestenigd. Of het nu een vreemdeling is of een geboren Israëliet, wie mijn naam lastert moet ter dood gebracht worden.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden