Los bericht bekijken
Oud 26 februari 2008, 23:42   #7
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Ik denk dat je noch kant ,noch tekening kent over de salafisten ! Degene die u zag met baarden kunnen eveneens hizb-u-tahrir zijn, alleen (volgens mijn informatie) bestaan er weinig hizb u tahrir onder marokkanen hier in antwerpen (indien mijn informatie nog klopt, want meestal zijn het turken die meestal tot de hizb u tahrir behoren terwijl in nederland en in engeland juist het omgekeerde is),.

Indien u in brussel heeft gewoont of nu daar woont, dan zou het inderdaad marokkanen kunnen zijn !

Volgens mijn informatie zijn de jongeren van de islaam salafistisch geinspireerd de enigen die hier in antwerpen zijn, wat niet zegt dat ze zelf zich tot het salafisme rekenen, en zo zijn die jongeren ook niet zo dom, wat ik wel heb ooit opgemerkt is hun leergierigheid en dat kan ik moeilijk tot het dom zijn toerekenen !

Ps: salafisme is niet altijd een negatieve evolutie, er bestaan daarin ook positieve en moderne vernieuwingen !
Ze spreken allemaal Arabisch (ze moeten wel, want dit is de hoofdtaal in Islamitische landen), en heb dit ook van anderen vernomen. Dit zijn de mensen die salafieten genoemd worden. En dat je naar hen luistert betekent niet dat je het eens bent met hen. Dus ik geloof ook niet in dat jongeren door hen beïnvloed worden.
Wij hebben dat soort respect voor gelovige mensen (meegekregen van thuis), dat wanneer ze je iets doenbaar vragen, je niet nee in het gezicht durft te zeggen. Het zou gelijk staan met "hoepel op, kieken!". Als je geen goede excuus kunt verzinnen dan moet je maar het spelletje meespelen. Dit is vergelijkbaar met vervelende verkopers die je op straat tegenhouden. Je blijft uit beleefdheid luisteren. En het is die methode die salafieten hanteren, zich opdringen wetend dat ze hun boodschap kwijt kunnen. En als ze je op dat moment zouden vragen om de moskee binnen te gaan, dan doe je dat maar ook.
De huidige jongeren slijten hun tijd in discotheken en gaan op reis naar Spanje. Hun vriendinnen lopen er sexy bij...Daar preken die salafieten dan ook over.
En als ze iets 'schokkends' zeggen, dan is dat om stoer te doen. Het zijn zaken die ze dagelijks op het internet zien, dan het gewoontjes lijkt. Het woord 'terrorist' begint opeens niet meer schokkend te klinken en met een t-shirt lopen met daarop dat woord is voor sommige best 'cool'. Beïnvloed? een beetje, maar dan wel dankzij de media en niet door de salafieten.

En ik zie niets moderns in wat die salafieten willen verspreiden. Ze willen delen van de oude tijd terug. Ze houden zich fanatiek met het verspreiden van HUN Islam. Dat zie ik niemand van de gewone moslims doen, tenzij iemand hen daarover vragen stelt en ze hem bv een boek over het gebed cadeau geven. Dit geeft hen een pluspunt 'Raga'.
Het VB verspreid ook extreme boodschappen, terwijl de gewone Vlaming daar niets van moet hebben.

En dit is ook wat bekeerde autochtonen hebben geleerd en wat hen dan heeft aangesproken.
Moby is offline   Met citaat antwoorden