Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aviator
Geen liberaal en ik voel me zeker niet in de kakker gepakt. Wel rechts. Al bij al een goede begroting. Vanwaar die commotie altijd van Feremans als er ook maar één rechtse maatregel wordt goedgekeurd. Vlaanderen is rechts beste man. Kijk naar de verkiezingen.
|
Zijn Vlamingen conservatief?
Zijn Vlamingen allemaal kapitaalbezitters, die leven op de kap van mensen die werken?
Op de eerste vraag durf ik rustig ja zeggen: er lopen hopen mensen rond met behoudsgezinde gedachten: over nationalisme, vreemdelingenangst, conservatieve opvattingen over homo's, over sex, over vrouwen, over opvoeding. Per slot van rekening gaat men zijn kinderen naar strenge scholen sturen, is de huwelijkstrouw bijna volledig en is men flamingant op een ouderwetse manier. BON!
Maar rechts is voornamelijk een definitie die ik hanteer over: ben je iemand die van uitbuiting leeft, dat normaal vindt, je grote privileges verdedigt. Ben je met andere woorden iemand die leeft van het werk van anderen, die rente beurt, huur ontvangt van tientallen gebouwen, die leeft van de opbrengst van aandelen en obligaties en andere inkomsten die niet uit arbeid komen.
Door in te spelen op de conservatieve reflex van vele Vlamingen (waar ik me overigens nogal weinig van aantrek...) probeert een minderheid van de bevolking, via de rechtse partijen ECONOMISCH rechtse regeringen te vormen.
Deze minderheid heeft zoveel poen (meer dan de helft van alle poen!) en zoveel inkomsten (sinds vorig jaar meer dan de helft van ALLE inkomsten!) dat ze de media beheersten, de kranten bezitten, televisiezenders leiden, en de partijen domineren die rechts zijn.
Indien je nu zegt: Vlaanderen is rechts, dan wil ik wel weten of je nu echt gelooft dat de meerderheid van Vlaanderen leeft op de kap van de minderheid of omgekeerd.
Het eerste kan niet hé?
Dus: het kan me niet bommen hoe conservatief de mensen zijn in hun persoonlijk leven, in hun opvattingen over Got en Gat. Wat me interesseert is wat ze denken over Geld.
Van de drie grote G's, GOD, GAT EN GELD is de laatste het belangrijkste in de politiek. En daar vraag ik jou: is Vlaanderen nu niet GENEUKT door de regeringsvorming, die de RIJKEN bevoordeeld (de schatrijken he!) en de gewone, werkende mensen in de steek laat?
En doe met je GOD en je GAT wat je wil: het kan me oprecht geen reet schelen, beloofd!