Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas
Corrigeer me als ik me vergis, maar ik dacht dat je in het leger een kaartje kreeg bij je 'weekend' in Brussel waarop stond wat je moest doen en waar.
Dat kon dik tegenslaan dus.
|
Om te beginnen kon je zelf al kiezen bij welke macht je wilde dienen.
Daarbij kwam dan dat je zelf moest opgeven waar je interessen lagen en welke opleidingen je had gedaan.
Daarna kon je eens binnen in je eigen kazerne ook nog eens vragen om naar een geschiktere dienst te worden overgeplaatst.
Heb zelf tijdens mijn legerdienst verschillende opleidingen gevolg die ik in het burgerleven gebruik en die ik met een eenvoudige aanvraag heb mogen volgen.
Ik zat zelf in de elite-gevechtseenheid van het Belgische leger en heb zelf vandaar uit verpleegkunde, mechanica en bouwkunde mogen gaan volgen.
En als ik toen had geweten wat ik nu weet, dan had ik zelfs een universitaire opleiding gaan volgen tjdens mijn legerdienst en was ik er nog een paar jaar gebleven.
Citaat:

Het leven van een weduwe is hard.
|
ze moet echter niet te lang treuren, geen enkel man is te veel tranen waard.
Citaat:
Dus jij zou vrouwen naar den troep sturen?
|
Zeker weten. Ik zou ze zeker nietverplichten om in een gevechtseenheid te dienen, die zouden trouwens enkel door vrijwilligers en beroepsmensen mogen bemand worden, maar vrouwen kunnen veel diensten zelfs beter bemannen dan mannen en veel taken van het leger veel makkelijker en beter aan dan mannen.
En dan heb ik het niet over kuisen en koken, maar over de humanitaire taken van het leger. Taken die vaak over het hoofd worden gezien.