Nog nooit waren de geesten voor Vlaamse onafhankelijkheid zo manifest aanwezig op het electorale schaakspel.
Nog nooit is het zo klaar en duidelijk geweest dat je in Vlaanderen enkele de verkiezingen kan winnen door forse Vlaamse ontvoogdingseisen voorop te stellen.
Dit zijn feiten.
Daartegenover staat het feit dat de behoudsgezinde Beligsch nationalisten met een verbazend gemak de verkiezingsuitslag naast zich neer hebben gelegd en hebben zij de sterkhouders van die Vlaamse ontvoogdingsstrijd gewoon met een kluitje in het riet gestuurd.
A/ 20% wordt in een cordon gestopt.
B/ 6% worden schatplichtig gemaakt en aldus geneutraliseeerd door een Belgicistische machtspartij
C/ Nog eens 6% wordt van het Vlaamse gedachtenepicentrum weggetrokken door plat populistisme
DWZ: 32% van de vlaamse radikalen wordt van de democratische aktie weggehouden.
Daarenboven is de macht van de Belgicistische media, het establishment met vakbonden voorop geenzinds verzwakt.
Erger nog: Door het feit dat "het Belgische nationalisme" zo'n grote groep tegenstanders op zulk een halucinant eenvoudige wijze van hun democratische mogelijkheden kunnen ontdoen en daarmee nog wegkomen ook zie ik geen enkele hindernis om datzelfde, en nog veel erger, te doen als het electorale volume van die groep flaminganten (waar ik toe behoor) zelfs nog significant stijgt.
Vlaanderen onafhankelijk?
Not yet boys, not yet...