Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunckyBoy
Al die tonnen graan die wij zenden om Afrika en de andere armere landjes te helpen is net hetgene wat nodig is om ze kapot te maken!
Vorige week kwam het eindelijk op TV, had al lang op het bewijs zitten wachten. De afrikanen willen ons eten niet meer ze beginnen het door te hebben hoe de westerse politiek draait.
Hoe draait die dan? denk aan de middeleeuwen, de anderen dom houden zodat jij de enige ontwikkelde bent en zodus als enige de rijkdom kunt bijhouden. Wa zit ik hier weer te zeveren?
Nu geven we (ik dacht) 0.2% van ons bbp voor voedselpakketten, als we dat geld gebruiken voor landbouw materiaal infrastructuur werken en noem maar op, dan zouden we niet lang meer eten moeten geven tot ze op hun eigen benen staan. Daarmee bedoel ik de stelling die al zoveel is gebruikt op dit forum, "geef ze een vis en ze hebben 1 dag eten, leer ze vissen en ze hebben eten voor altijd".
is onze regering echt zo EGOISTISCH of beseffen ze dit zelf niet?(ik denk het eerste)
Dit is allemaal goed voor onze landbouw en in de toekomst gekeken kunnen we al onze vuile fabrieken daar plaatsen met goedkoop arbeid die geen kans hebben om te klagen. de nieuwe "groene" toekomst.
|
Toevallig kwam ik met de search terug op deze post.
Toch even toevoegen dat Europa enkel noodhulp geeft. Nooit blijvende voedselhulp zoals bvb de VS dat doet (grootste klant is dacht ik Egypte).
Uw opmerking over 0,2% naar voedselpakketten slaat dus nergens op.