Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
|
"Iedereen heeft recht op zijn deel van de wereld - zonder ervoor te moeten werken!"
"de rest van de strontsmijters daar zijn helaas mentaal en moreel te onderontwikkeld om te begrijpen waarom dit zo belangrijk was
de arme gefrustreerde sukkels toch"
Ik vind persoonlijk dat die zin nooit mocht aangepast worden. Werkonwillige werkloosheid annex werkonwillige werklozen zouden inderdaad moeten uitgeroeid worden. Met deze zin is niks verkeerd. Men kan werkonwillige werkloosheid uitroeien door werkonwillige werklozen verplicht aan het werk te stellen. Op geen enkel moment was het Groentje immers om de letterlijke betekenis van het werkwoord "uitroeien" te doen. Als geen werkonwillige werkloze meer werkloos is, kunnen we spreken van een doeltreffende figuurlijke genocide op werkonwillige werklozen. Van mij mogen ze dus perfect uitgeroeid worden. Verplicht werken voor deze profitariaatskaste. En deze zinnen worden door mij niet terug genomen. Kobaf mag gerust klacht indienen. I don't care a rat's ass. Sinds wanneer worden dergelijke figuren hier nu al serieus genomen? De druktemaker is zelf een provocateur en een scheldkanon van jewelste!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.
Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
|