De film van Geert Wilders, met dank aan de mufti van Syrië en enkele relterroristen, die als gratis promo team optreden.
Niemand heeft de film al gezien en er is al meer reclame voor dan voor om het even welke Hollywood productie.
Ik heb juist Submission bekeken en moet eerlijk zeggen: de profeet is niet beledigd. Hij is zelfs niet vermoemd. Allah wordt er ook niet in beledigt, enkel sommige aanhangers ervan, die zichzelf ten schande brengen.
De grootste schande van die film is dat er een moord voor gepleegd is. Deze heeft ervoor gezorgd dat Wilders al bij voorbaat gelijk heeft. Ik heb ook net een interview met Ayaan Hirshi Ali bekeken en geef eerlijk toe: islamisten zijn inderdaad gevaarlijk in het Westen en horen er niet thuis.
De islam hoeft geen deel van onze cultuur te worden. Eveneens hoeven wij onze waarden en normen niet op de islam op te dringen. Elkaar gerust laten lijkt me het best, maar gezien dat niet lukt, moet en we de clash maar afwachten.
Wilders heeft gelijk: we mogen niet buigen voor terroristen. Een normale moslim zou zich niet aangesproken moeten voelen door deze politicus. Juist door hem naar het leven te staan, maakt men zijn woorden waar.
De Deense cartoons maken het voor mij al duidelijk: de heethoofden zullen zoals gewoonlijk weermaals moord en brand stichten. Het ultieme bewijs dat de islam deze beproeving niet zal doorstaan en Wilders geen ongelijk zal geven.
Schande aan de modale moslim, die zich mee laat oputten en mee zijn doodsklok zal luiden, zonder het in te zien.
|