Los bericht bekijken
Oud 2 maart 2008, 07:45   #16
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Voil�*. Dat vind ik een heel goede reden waarom het zou mogen blijven bestaan, binnen bepaalde voorwaarden.
Het is trouwens net omdat je als je iets serieus hebt bij de klassieke geneeskunde op niet te miskennen grenzen stoot, dat mensen op zoek gaan naar meer.
Die voorwaarden, daar gaat het juist om. Die zijn misschien niet moelijk te omschrijven, maar van artsen wordt verondersteld dat die in eer en geweten handelen. Echter, de realiteit zegt ons dat je in Nederland kan geschorst worden en in België toch een nog praktijk kan hebben. De grens tussen 'vertrouwen hebben in een arts' en 'het zich wanhopig vastklampen' is flinterdun.

Ik heb zo mensen gekend die regelmatig op zoek gingen naar dat iets meer. En ja het werkt, maar blijkbaar enkel voor kleine kwaaltjes, niet levensbedreigend. Grootste motief: het voorschriftgedrag van de klassieke artsen, de medicijnen zelf met de neveneffecten, en vooral het willen op zoek gaan naar een alternatief voor antibiotica.

Maar, dan stel ik wel vast dat als de paniek plots groot is ze toch teruggrijpen naar de klassieke geneeskunde.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden