Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
Dag Eisie,
Een vraagje: Wat versta je eigenlijk onder "hulp" ? Ik lees in je tekst iets over "gezelschap". Verbaast mij niet dat dit een te dure oplossing wordt. En het lijkt mij ook een nogal vergezochte oplossing. Betalen voor gezelschap ? Hallo, waar gaat dit naartoe ?
Is het verenigingsleven, de koffieklets of pakweg een kaartje leggen dan geen betere oplossing ?
mvg
|
Natuurlijk is het verenigingsleven de betere oplossing , nu denk ik wel dat mensen die in een kaartklubje of iets anders thuis zijn niet de soort mensen zijn die nodig hebben wat ik bedoel.
En ja met hulp bedoel ik OOk gezelschap want iemand die vereenzaamd is en
daardoor depressief wordt kan ook al snel overwegen om een zelfdodingspil te
bekomen .
Ik was daarstraks op bezoek bij mijn schoonmoe en heb even met haar over het onderwerp gepraat . Zij is ook alleen en is in hoofdzaak aangewezen op ons of haar dochter. Als tweeentachtigjarige kan ze er zich wel wat bij voorstellen .
Mijn vraag was puur wat denk je van zo'n pil ? Haar antwoord was onmiddelijk
dit vind ik te ver gaan , als ik alleen ben voel ik vanalles en ga zitten dubben
maar als er iemand bij me is heb ik daar geen tijd voor .
Wat haar ook geweldig stoort in deze tijd is inderdaad dat de mensen zo in zichzelfgekeerd zijn , wel de noden zien in verre landen ( dit is natuurlijk ook
positief) maar vaak hun buren niet kennen . Een netwerk van vrijwillegers die
ouderen eens opzoeken er eens in het fotoboek kijken of gewoon luisteren over verhalen van vroeger het werkt! Dat is wat ik met hulp bedoel , bovenop
de professionele hulp die ze meestal wel krijgen van wit geel kruis enz .
Endit hoeft niets te kosten alleen wat inzet en vooral genoeg mensen .