Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Superstaaf, het vervelende zit hem erin dat men het "aantal" niet mag betwijfelen volgens de wet!
'ergens' en ik kan het dus niet meer terugvinden - heb ik ooit eens een normale berekening gelezen, waarbij het aantal joden onmogelijk op zes miljoen kon geschat worden.
Of het er nu 1 miljoen, dan wel 6 of 200.000 waren maakt daarbij niet echt niets uit! dat de 14 andere miljoen mensen die ook omgekomen zijn ondertussen langzaam in de vergetelheid geraken vind ik dan wel veel erger.
Het feit dat er onmenselijkheden gebeurd zijn tijdens WOII m�*g men gewoon niet vergeten.
Noch het feit dat Stalin 20 miljoen mensen de dood heeft ingestuurd (of waren dat 80 miljoen?), dat Mao toch ook wel straffe toeren heeft uitgehaald, dat de Ottomanen ook geen lieverdjes waren, dat de Turken een volledige Armeense en andere bevolkingsgroepen van de kaart hebben geveegd, etcetera... mag OOK niet vergeten worden!
Dat Leopold met zijn baard er ook voor gezorgd heeft dat een groot deel van Congo is uitgemoord (laat staan dat de Arabieren een ander deel hebben verhandeld om via de Engelsen naar de VS te verschepen) etc. mag ook niet vergeten worden....
Maar ENKEL altijd en ALLEEN maar over die zgz. 6 miljoen blijven mekkeren, dat komt bij mij ondertussen wèl de strot uit!
Er zijn grenzen!
Een ekskuus honderd maal blijven gebruiken om fouten te blijven maken ondermijnt enkel de waarde van het ekskuus!
Hitler w�*s niet de grootste moordenaar van de twintigste eeuw! Stalin, Mao, en een deel andere Aziaten gingen hem voor!
|
Bravo
In WOII zijn naar schatting 55Miljoens mensen omgekomen, en toch is er vanavond op VTM nog maar eens een herdenking opgevoerd aan die 6miljoen.