Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter
Mij persoonlijk kan het op dit ogenblik niets schelen wie de veroorzaker van alle ellende is.
Mij persoonlijk kan het op dit ogenblik wel schelen wie er iets aan wil, kan en zal doen.
Ik zie mijn zuurverdiende geld verdwijnen naar geldwolven in de voedingsindustrie, in de energiebusiness en in de politiek.
En het erge is dat iedereen iedereen aanduidt als schuldige en dat er voor de gewone man - waar ik mezelf toe reken - niets gedaan wordt.
Ik als Jan Modaal, die zich elke week kapot moet werken om mijn geld te verdienen zie alles verdwijnen . En waarom?
Om het toverwoord "inflatie", wat bij mij overkomt als het excuus van iedereen om de prijzen nog maar eens te verhogen.
En mensen zoals ik komen dan letterlijk in de kou te staan.
Leuk hoor.
Misschien moet ik het gas maar openzetten en de boel laten ontploffen. Dan ben ik ineens van de hele zooi af.
|
Tja, slecht idee!
Kijk: op dit moment zijn de geldwolven enthousiast: de buit is quasi binnen.
De buit, dat is inderdaad meer prijzen die omhoog gaan, meer winst, en nog meer verrijking op papier van een kleine groep super-verwenden.
Maar ik denk dat ze hun hand overspeeld hebben: hun "afleidingsmanoeuver" (de vette vis, de staatshervorming), het is niet gelukt. Naast hun vriendjes van de rijkelluisstraat helpen willen ze nu zelf POSTJES!
En komen ze niet overeen.
Het vervolg laat zich raden: België is geen bananenrepubliek. De mensen kunnen rekenen én lezen. ONze journalisten zijn geen rijkbetaalde burgers.
En kijk: ik vrees dat er een reactie komt, dat er verzet komt, dat plots voor velen de frank, de euro, de dollar gaat vallen. En dat de dollar trouwens ECHT gaat vallen.
Er komen allicht drastisch andere tijden. Watch and see.
Nog nooit was de politieke situatie zo absurd, zo doorgeslagen in de verkeerde, liberale richting. En de slinger gaat terugkomen. FORS!