Los bericht bekijken
Oud 5 maart 2008, 17:56   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Tiens. Het gaat hier over A310's. Best wel oude toestellen maar bijlange zo oud niet als bv DHL toestellen (A300's) die nog elke nacht trouw vliegen.
Meer een promotiestunt, denk ik. Die veel geld gaat kosten.
Welke versie ?
Er zijn A310-200´s van 1982...
http://de.wikipedia.org/wiki/Airbus_...chnische_Daten
De luchtmacht heeft 2 A310-200 aangekocht in 1997, of het echt nieuwe waren of goede occasies weet ik niet.
Citaat:
http://www.mil.be/aircomp/units/inde...AGE=3&MENU=307
Sinds 29 september 1997 is de Luchtmacht de fiere bezitter van 2 Airbussen A310-200.
De twee nieuwe toestellen zullen de operationele capaciteit van de 15 Wing Luchttransport gevoelig verhogen, vooral bij de ontplooiïng van navo-operaties ( Reaction Forces), bij humanitaire operaties en bij het transport van hoge autoriteiten.
De oudste "vracht" A300F.. zijn van 1986.
Citaat:
A300F4-203: Frachtversion der A300B4-200. Die Erstauslieferung erfolgte 1986 an Korean Air Lines.
maar ook A300F4-600R (vracht) van 2007..., die gaan nog 20 jaar mee...

Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Airbus_...e_Auslieferung
Letzte Auslieferung
Am 12. Juli 2007 wurde der 561. gebaute und letzte Airbus A300 als Frachter an FedEx übergeben. Mit dem sogenannten „Ur-Airbus“ geht ein Stück Luftfahrtgeschichte zu Ende. Allerdings wird erwartet, dass 2025 noch mehr als 300 A300 im Luftverkehr eingesetzt werden.

Die Nachfolge des A300-Frachters tritt die A330-200F an, deren Programmstart zum Anfang des Jahres 2007 erfolgte.
btw Passagiers of enkel vracht vervoeren speelt ook een rol qua veiligheidsniveau, hé
Micele is offline   Met citaat antwoorden