Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door svenforum
|
Heb effe gegoogled.
http://www.gent.be/gent.htm?id=VRAGENUUR&rec=114808
Citaat:
Vooral het aantal dossiers van geregulariseerden is in twee jaar enorm gestegen. Maar ook meer illegalen genieten steun (bijvoorbeeld zieken, vrouwen die bevallen zijn,…), en dat is opmerkelijk. Zo waren er bij het OCMW van Antwerpen in april 2003 2370 dossiers (goed voor 4803 personen) van erkende vluchtelingen, asielzoekers, geregulariseerden, slachtoffers van mensenhandel en illegalen.
|
http://www.vlaamsbelangantwerpen.be/page.php?linkID=363
Citaat:
Het aantal klanten dat één of andere vorm van financiële hulp ontvangt, bedroeg in maart 6889 t.o.v. 7157 een jaar eerder. Hoewel het totaal aantal steuntrekkers daalde, steeg het aantal vreemdelingen van 3931 in april 2006 naar 4603 in maart 2007. Dit betekent een stijging van het aantal niet-Belgen van 55% in april 2006 naar 66,8% in maart dit jaar. Zeven op tien OCMW-steuntrekkers in Antwerpen is dus een allochtoon of een illegaal.
|
De bron voor mijn 11000/15000 cijfers is nog terug te vinden. Volgens deze gevonden cijfers blijft de verhouding ocmw-personeelsleden/steuntrekkenden wel gehandhaaft, en daar ging het om: de kosten/baten, de efficientie, als een arme helpen een veelvoud kost dan wat de arme aan steun ontvangt dan schort er iets en is het beter om hem de steun direct te overhandigen, buiten de plakkerige handjes van de 'professionele' 'helper'.
Citaat:
voor het aantal behoeftigen? Of heb je die ook uit je duim gezogen?
|
Ik vermeld enkel cijfers die ik las, krant, televisie, internet. Dat ik ze uit mijn duim zou zuigen heb jij dus zelf uit je duim gezogen...
Citaat:
Niet alles is rozegeur en maneschijn op het OCMW Antwerpen, maar ge moet ook niet overdramatiseren (daar zijt ge wel een kei in, dat moet ik toegeven).
|
Even een recent krante-artikeltje rond je rozegeur-oortjes slaan:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF20092007_012
Citaat:
Gesjoemel bij aankopen OCMW Antwerpen
ANTWERPEN - Het OCMW van Antwerpen doet vandaag een aangifte bij de procureur des konings omdat er vermoedens zijn van onregelmatigheden bij aankopen door de technische dienst.
Personeelsleden van de dienst technisch onderhoud en interventies hebben voor ongeveer 50.000 euro materiële en financiële voordelen gehad sinds 2003. ‘De Raad voor Maatschappelijk Welzijn zal op 2 oktober 2007 beslissen of er een tuchtprocedure wordt geopend tegen de betrokken werknemers’, meldt het OCMW.
Bij het OCMW Antwerpen worden jaarlijks 25 audits uitgevoerd om voortdurend de goede werking van de organisatie te bewaken. Bij een van die audits ontstonden vermoedens van onregelmatigheden bij de aankopen door de dienst technisch onderhoud en interventies. Dat leidde tot een onderzoek.
Het Vast Bureau van het OCMW heeft kennis genomen van het rapport van dat onderzoek. Daarop werd beslist aangifte te doen bij de procureur des konings.
lob (belga)
|
(of hoe bureaucratie leidt tot meer bureaucratie, auditbureaus, adviesbureaus, regelneverij in de derde graad. Pak direct de oorzaak aan en de hele keten valt weg, aka, de wortel van de parasiet.
Heel die zogenaamd 'sociale' pijler van het staatsapparaat wordt geteisterd door talloze corruptiegevallen. Misbruik, wanbeheer, het gaat niet over. Dat geldt trouwens voor het hele staatsapparaat.
Uiteraard zullen de betrokkenen er weer zomaar vanaf komen, 'justitie' is immers ook maar een tak van het staatsapparaat, dat wèl geld heeft voor een paleis van honderden miljoenen euro maar niet om celsloten te vervangen die zouden hebben verhinderd dat tientallen criminelen konden ontsnappen...
Citaat:
Qua absenteïsme lag men er bvb. ver boven het belgisch gemiddelde (allé, voor een VLAAMSE stad), maar na enkele maatregelen kom men in een jaar een drastische daling van 1,5% bewerkstelligen.
|
Absenteïsme?
Rings a bell!
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF15032006_027
Citaat:
Destexhe wil absenteïsme bij overheid aanpakken
BRUSSEL - MR-senator Alain Destexhe hekelt de hoge afwezigheidsgraad binnen de overheidsinstellingen. Bij bepaalde diensten zou die tot 10 procent bedragen.
Alain Destexhe voerde zelf een onderzoek naar het absenteïsme bij de overheid. De resultaten staan deze week te lezen in het weekblad Télé Moustique, maar Destexhe kwam ze vanmorgen toelichten op de radiozender Bel RTL.
,,Het absenteïsme bedraagt 4,8 procent in privé-bedrijven. Bij overheidsinstellingen als De Post of de Waalse vervoersmaatschappij TEC is dat meer dan het dubbele'', aldus de senator.
Volgens Destexhe is het dan ook noodzakelijk dat er een efficiëntere controle komt dan nu het geval is. Hij stelt onder meer voor om misbruik af te straffen met sancties als het verminderen van het salaris met één of twee dagen.
|
Citaat:
Ik vind het positief dat men durft toegeven dat er een probleem is en dat men aan de oplossing werkt. Ik verwacht niets meer van mijn overheid dan dergelijke analyse en maatregelen.
|
Durft toegeven, hahaha, lek hier, lek daar, schandaal hier, schandaal daar. Oeioei, we werken aan een oplossing. Hopla nieuw comitee opgericht, bemand met een nest politiek-correcte vrindjes. Taak: controleren van de controleurs. Jaar later: oei, corruptie bij de controleurs van de controleurs.
Positief! Hahahaaaaa