Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Dat het VB altijd oreert dat het tegen discriminatie is. Het aparheidsregime van Suid-Afrika was één grote discriminatie. En toch had Valkeniers geen enkel probleem met de apartheid. Hij vond het een prima systeem.
Vanhecke zag daar evenmin graten in (in de apartheid wel te verstaan).
En volgens mij hebt u daar evenmin problemen mee. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
|
het was
destijds misschien de beste oplossing MAAR het is wel voorbijgestreefd en was zeker erg voor de slachtoffers.
Lees dan dit kort artikeltje eens :
De onderwijscommissie van het Vlaams parlement trok vorige week op studiereis naar Zuid-Afrika. Bij de delegatie waren ook twee parlementsleden van het Vlaams Belang.
"We hadden graag vóór we met de commissie Onderwijs naar Zuid-Afrika trokken geweten dat het Vlaams Belang nog steeds het apartheidsregime ronduit verdedigt", zeggen de commissieleden van de andere partijen in een mededeling."
"Mij stoorde die apartheid niet, maar ik kan begrijpen dat andere mensen problemen hadden met de apartheid, onder andere de slachtoffers", zei de nieuwe voorzitter van het Vlaams Belang vrijdag in het Canvas-programma De Keien van de Wetstraat.
"Geen enkele keer hebben de meegereisde VB'ers zich voorstanders van het apartheidsregime getoond.
Niet tijdens het bezoek aan Robbeneiland waarbij een van hen zich zelfs liet fotograferen in de cel van Nelson Mandela, samen met de voormalige ANC-gevangene die ons daar rondleidde.
Ook niet na de indrukwekkende rondgang in het Apartheidsmuseum in Johannesburg. Hun deelname aan die bezoeken was nochtans niet verplicht", zeggen de commissieleden van CD&V, sp.a, Spirit, Open Vld, N-VA en Groen!.