Los bericht bekijken
Oud 6 maart 2008, 09:29   #151
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Over het stemgedrag van studenten in het algemeen en dat van de humane wetenschappers ben ik het wel akkoord, ik denk dat wat je zegt wel voor de meesten opgaat. Over de exacte wetenschappers ben ik minder op de hoogte.
Wat ik wel meestal merk uit stemresultaten is dat men in academische milieus gemiddeld meer op een groene partij zal stemmen (Groen! voor Leuven en Gent). Jong zijn gaat allicht ook meer gepaard met meer progressieve ideeën (~SPA en Spirit). Volgens een voormalig sociologieprofessor van me zouden de mensen die qua sociale status het minst van allochtonen verschillen het meest voor het V.B. stemmen.
Eén en ander van die hypothesen heb ik hier eigenlijk al lang willen testen, maar ik ben bang dat dat op de grens van het politiek correcte ligt. Plus er is niet zoveel tijd om een enquête op te starten waardoor het al snel mis loopt met de opties.
Je moet de zaken ook meer per "richting" bekijken... Iemand die rechten studeert (of TEW) zal meer naar de rechtse zijde van het spectrum neigen.

Wat in het geval van de rechten uiteindelijk ook wel logisch is gezien het beroep dat men later wil uitoefenen (vrij beroep).

Laatst gewijzigd door Kim : 6 maart 2008 om 09:30.
Kim is offline   Met citaat antwoorden