Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest
Als je zeker moet betalen zijn "voorafbetalingen" een zeer intereessante manier om "minder" te betalen zoals daar nog zijn hypothecaire leningen, giften aan diverse instellingen, pensioensparen en notionele aftrek (richt een burgerlijke vennootschap op om in jouw plaats je fantastisch hoog loon te ontvangen & betaal jezelf een lagere oficiëlke inkomst uit, andere "kosten"
laat je rechtstreeks door die vennootschap voor jou doen, zodat je redelijk wat belastingen kan besparen.
België is mede dank zij het ontbreken van een "vermogensbelasting" een waar belastingparadijs.
|
als ik voorafbetaal krijg ik géén korting. Dus kan ik het bedrag beter zelf bijhouden, dan heb ik zelf nog intrest.
ik zie niet in waarom ik zou moeten gaan lenen (en afbetalen + interest betalen) én dus moeten uitgeven aan een nutteloze bedoeing zoals nieuwe badkamer/keuken om een fraktie daarvan te kunnen aftrekken?
verder heb ik niet voldoende inkomen om me er een vennootschap te kunnen permitteren.
Het is gewoon omdat ik mijn inkomen uit diverse bronnen ontvang, waarbij slechts één een deel belastingen betaalt, maar waar op het officiele gedeelte niets wordt afgehouden. Als men alles bijeentelt kom in natuurlijk wèl in een belastingbetalende schijf terecht.