Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore
Profiteurke? Wil je mij eens uitleggen waar ik van profiteer, als je me toch zo goed kent?
Dus, werkgevers zijn totaal overbodig. Wat we volgens u enkel nodig hebben zijn werknemers? Allemaal mensen die ergens werk willen nemen, maar niemand die het hen kan geven. Interessant. Wil je mij eens uitleggen hoe dat in de praktijk moet werken. Ik ben werkelijk benieuwd.
|
Ik denk dat dit board een beetje problemen heeft met definities
- een bestuurder zit in de raad van beheer: die investeren geld, en die doen meestal geen bal, ze proberen de organisatie te sturen door bij bijkomende financiering bijkomende eisen te stellen. Hoofddoel van die groep is strategie bepalen, concurrentieanalyse en marketinganalyse
- een directeur rapporteert naar die raad van beheer: die sukkelaar zit gesandwicht tussen personeel en bestuur. Die mag meestal die rapporten zitten maken voor de RvB. Die moet die budgetten gaan verdedigen, en die moet de organisatie helpen tekenen, etc
- een manager rapporteert aan de directeur: dus die directeur zou in theorie keihard moeten werken, en zijn extensies van zijn werk zijn een 5tal mensen die hem steunen in zijn werk. De manager is dus meestal verantwoordelijk voor een deelgebied (marketing, sales, personeel, boekhouding,etc) Hij probeert meestal al iets meer te organiseren. En zal dus af en toe eens een budget vragen om iets te mogen doen.
- een secretary werkt dus voor die manager: Die doet eingelijk de jobjes in the field voor de manager, zeg maar van orderinput, dataentry, klassement, etc
Als alles goed draait, en iedereen kent zijn plaats, heb je meestal een geoliede machine die prima werk verzet.