Los bericht bekijken
Oud 11 maart 2008, 13:42   #105
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
@ Rob Roy

Goedele Liekens:
"Maak Nederland en Vlaanderen één"

Als het van tv gezicht Goedele Liekens afhangt, worden Vlaanderen en Nederland terug één groot land.
Die opmerkelijke uitspraak deed ze dit weekend in de Nederlandse krant 'De Telegraaf'. Ik ga hier geen vrienden mee maken zegt ze. Ik ben bang dat de Belgen deze opmerking minder enthousiast ontvangen dan de Hollanders.
In het interview heeft Liekes het over de 'confliktvermijndende' Belg. Belgen laten niet snel merken wat ze voelen of denken. - en over het verschil met Nederlanders. Tijd voor jezelf reserveren, dat wordt in Nederland erkent. In België niet. Daarom zijn Nederlanders gelukkiger dan Belgen.

Het volledige artikel uit HLN.

Wat die laatste zin betreft...dat moet ieder voor zich uitmaken, en heeft weinig met een hereniging te zien.

Het is wel een feit dat Vlamingen en Walen steeds verder uit elkaar groeien. Ik begrijp ook niet waarom men dan dit 'huwelijk' kost wat kost in stand wil houden.
Een hereniging met Nederland zou veel economische troeven meebrengen, maar daar houdt het dan ook een beetje mee op.
Vlamingen en Nederlanders hebben hun eigen cultuur...dat van mij best zo mag blijven.
Het stond dus niet in 'HLN', wel in 'De Telegraaf'.
Liekens denkt haar winkeltje.
No further comment.

Dank U.