Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki
Bedankt voor de interessante post. Dit is nu echt een prachtig voorbeeld waarom ik het diaboliseren van VBers afkeur. Met "de juiste informatie" bedoel ik gewoon ware en volledige informatie, niet "gekleurde" informatie maar dat zal je wel begrepen hebben. Ik apprecieer je eerlijkheid en zou er niet aan denken om je Vlaamsgezindheid of conservatisme te verketteren, want ik heb helemaal niets tegen Vlaamsgezindheid of conservatisme. Ik wist eerlijk gezegd niet dat er VBers als jij waren, die weten dat bepaalde elementen in die partij zeer extreme standpunten hebben, maar toch voor de partij blijven stemmen omdat ze vinden dat de voordelen tegen de nadelen opwegen. Met die positie heb ik het tegelijk heel moeilijk. Natuurlijk kan je het nooit met alle standpunten van een partij eens zijn, maar als je weet dat bepaalde leidende elementen van de partij waar je op stemt bekend staan om standpunten die ronduit crimineel zijn, en als je weet dat de partijleiding dit weet en gedoogt, hoe kan je dan voor jezelf daar abstractie van maken? Het is gewoon een vraag, geen beschuldiging. Als ik in jouw schoenen zou staan (met dezelfde standpunten dus, en dezelfde keuze) dan zouden mensen als Roeland Raes of Dewinter voor mij denk ik een onoverkomelijk obstakel vormen om aan te sluiten bij de partij. Ik zou dan denk ik nog liever helemaal niet meer stemmen.
|
Bedankt voor je gematigde antwoord (ik bedoel: u begint niet meteen te schelden). U zegt het daar heel goed: de voordelen wegen op tegen de nadelen bij mijn keuze om op het VB te stemmen. Nu zie ik die nadelen niet als dat het hier een nazi-maatschappij zou worden, mocht het VB aan de macht komen. Ik gruwel zelf van een maatschappij die staalhard is en ijskoud, waar geen ruimte is voor individuen, voor warmte, voor sentimentaliteit,...
Maar ik walg evenveel van onze huidige maatschappij, waar gangsters steeds weer vrijuit gaan (de moordenaars van Kitty hadden al 112 feiten op hun kerfstok) of op zijn minst veel te laks gestraft worden. Het gaat mij niet om de straffen zelf, maar om de bescherming van de samenleving. Sommige individuen mogen niet meer op de maatschappij losgelaten worden, omdat ze afdoende bewezen hebben dat niet te kunnen. Dit is mijn mening, en ik ben bereid hierover te discussiëren. Ik vind verkrachters die ervan af komen met 4 jaar, ik vind dat verschrikkelijk weinig. Ik plaats verkrachters en moordenaars op dezelfde hoogte. Iemand die welbewust een vrouw verkracht, moet een serieuze straf krijgen.
Mijn morele "systeem" is niet absoluut, iedereen heeft andere waarden. Maar op dit gebied, dat voor mij momenteel het belangrijkste is (veiligheid en criminaliteit) , is het VB de enige partij waarbij ik mij kan aansluiten. De andere partijen doen niets en laten maar betijen.
Niemand kan het mij kwalijk nemen dat voor mij veiligheid en criminaliteit prioritair zijn (ik ben, denk ik, niet alleen). Het gaat hier ook niet over vreemdelingen tgo autochtonen. Ik zou niet graag hebben dat één van mijn kinderen (of andere kinderen) met een mes tussen de ribben naar huis komt. En dat gebeurt nu veel te veel. Messteken of andere gewelddaden. De daders moeten passend gestraft worden. En dat gebeurt niet meer.
Maar ik heb het gevoel dat, net omd�*t er vaak vreemdelingen bij criminele feiten betrokken zijn, er gemakkelijk de andere kant opgekeken wordt, lakse straffen worden gegeven, enz. Is het uit schrik om anders "racist" te zijn?
Ik wil zeker niet zeggen dat alle vreemdelingen criminelen zijn, maar ze zijn alleszins goed vertegenwoordigd in die "sector". Ik vind wat mevr Uijt den Boogaerd overkomen is verschrikkelijk. Ze werkt voor allochtonen, met hart en ziel. Als ze echter op bepaalde problemen bij bepaalde individuen wijst, wordt ze ontslagen. Vragen om uitleg voor het ontslag blijven onbeantwoord. Dit vind ik wraakroepend. Het is een teken dat het stadsbestuur wel weet dat er problemen zijn, maar ook dat ze zichzelf (e anderen) een censuur oplegt. De enigen die dit aanklaagden, zijn... het VB. Alle andere kijken de andere kant op en zwijgen. Dat zet kwaad bloed.
Voila, een kijkje in de psyche van een VB-er.