Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Ik vrees dat jij niet goed weet wat je hier allemaal aan et brullen bent.
De integratiewerking in Vlaanderen behoort tot de beste van Europa. Nergens anders wordt er in ons onderwijs zoveel aandacht besteed aan de achterstand van migranten. Veel scholen, richten zelfs speciale klassen op om dit probleem op te vangen.
Nergens anders in de wereld wordt zoveel middelen vrijgemaakt om allochtonen te integreren. Elke stad heeft zijn noord/zuid raad in elke staat staan multiculturele integratie initiatieven op de voorgrond.
Wat de gettovorming en de aanpak hiervan betreft, raad ik u aan eens te gaan kijken in Londen parijs Amsterdam Rotterdam Berlijn enz...
Zullen we de racistische partijen in buitenland eens bekijken? Die laten ze zelfs toe in de regering. Le Pen, FPO, Lijst Fortuyn enz… Maar die zijn voor u en consorten belange nog niet zo erg als de Vlaamse rechtse zakken he Feremans. Vlamingen die enig respect vragen, en inspanningen vragen aan vreemdelingen, dit zijn pas echte rotzakken.
Kom dan eens terug uw gal spuwen op die racistische Vlaming.
Wie inspanningen vraagt aan vreemdelingen om zich te integreren, wordt door Feremans onverbiddelijk bestempeld als racistische rechtse zakken.
Ik denk dat uw eigen spiegebeeld veel geklijkt op deze die u in extreemrechtse hoek aanpakt.
|
U springt weer op de zaken die goed gaan in ons land. En die overigens nog veel beter kunnen.
Ik weet niet hoe enthousiast de VN is over Nederland, Frankrijk en Engeland.
Dat is ook de topic niet. Zelf al gaat het daar slechter dan bij ons, dan is dit geen enkele reden om te zeggen dat wij derhalve goed zijn.
Een discussie of één vrouw verkrachten nu in de grond minder erg is dan er drie verkrachten is geen ethische discussie maar de praat die men tussen gangsters voert.
Ons land is overigens niet zomaar een land. Het behoort tot de tien grootste handelsnaties van de wereld, wat betekent dat wij vele contacten hebben, en dat wat hier gebeurt elders weerklank heeft.
Delen van ons land behoren tot de rijkste en meest welvarende ter wereld.
Men kan ook dit niet verwaarlozen.
Ons land ligt centraal in Europa, en huisvest vele internationale instellingen, wat het ook een belangrijke voorbeeldsfunctie opdraagt.
We hebben dus geen excuus om niet de beste van de klas te zijn: het is onze verdomde plicht.
Voor de rest gaat uw betoog weer over de bijzaken: niet over DE hoofdzaak: wij tollereren en SUBSIDIEREN racistische organisaties en partijen.
Wie discrimineren allochtonen, mensen zonder papieren worden als criminelen bestempeld door de overheid en zo behandeld, inclusief kinderen.
Vergeet niet dat de EFFECTEN van de wooncode onrechtsstreeks leiden tot discriminatie, zoals overigens ook het hoofddoekenverbod!
Daarenboven zijn de kosten van die grappen veel te hoog, vaak nutteloos (het haalt niets uit!) en uiteindelijk bevestigt het de situatie dat allochtonen veelal slachtoffers zijn van huisjesmelkers.
Racisme eindigt waar wederzijds RESPECT begint. Racisme wordt bestreden door de andere te begrijpen en te aanvaarden. Dat is vergt geen inspanning van één kant, maar van beide kanten. En dat gaat niet door één kant als minderwaardig en achterlijk te bestempelen en de eigen cultuur als superieur en als enig toelaatbare te verklaren.
Er is een overeenkomst tussen het "raison" van een racist die aan anderen zijn normen en waarden gaat opleggen en een egoïst.
Een egoïst heeft een bijzondere opvatting over egoïsme.
Een egoïst stelt "WIe niet aan mij denkt, is een egoïst!".
Denk hier nu eens twee minuten over na en begin dan pas te kwekken aub.