Los bericht bekijken
Oud 15 maart 2008, 11:43   #2
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Wat moet je dan regionaliseren?
Het activeren van de 250.000 werklozen is de hoofdtaak van de bemiddelingsdiensten en bij mijn weten zijn die al geregionaliseerd. (Om daarna wel een consortium te vormen met alle bemiddelingsdiensten omdat het probleem het best grensoverschrijdend kan aangepakt worden)

Je kan een deel van die 250.000 werklozen uit Wallonië tewerkstellen in Vlaanderen, maar openbaar vervoer moet wel eerst op elkaar afgestemt worden. Ook een gevolg van regionalisereing.

Misschien moeten we de jonge Walen wel steunen bij ondernemersschap? O ja, steun aan ondernemers is ook reeds geregionaliseerd.

Misschien moet Wallonië werk maken van het inplanten van economische polen in Wallonië, dit aan de hand van de geregionaliseerde ontwikkelingsmaatschappijen. (In Vlaanderen is die bevoegdheid ondertussen al overgeheveld naar de provincies, omdat het gewest daarvoor niet het beste bestuursniveau is)

Wat had je dan wel willen regionaliseren, welk beleid moet er dan gevoerd worden en ben je er zeker van dat dit een positieve evolutie met zich meebrengt (dankzij de regionalisering)
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden