Los bericht bekijken
Oud 15 maart 2008, 16:01   #21
flamingant
Provinciaal Statenlid

flamingant's schermafbeelding

Standaard

kijk, ik pleit voor Vlaamse onafhankelijkheid; mét Brussel als het kan, maar zonder Brussel kan het ook! Vlaanderen (zonder Brussel) staat op plaats 2 als beste land om te investeren, dat gaan we niet verliezen als we ineens onafhankelijk zijn. Ik zou het zeer spijtig vinden als Brussel zou kiezen voor en onafhankelijke koers, maar dit lijkt me eerder onwaarschijnlijk. Brussel kan op zichzelf niet overleven, en samen met Wallonië al helemaal niet! Het enige alternatief voor Brussel (dus als ze niet bij Vlaanderen willen horen) is een Brussel DC van Europa. Een soort autonoom grondgebied, gefinancierd door Europa. Alle instellingen blijven behouden, en Vlaanderen kan nog steeds mee de vruchten plukken van Brussel. Nu zijn er ook transfers naar Brussel, dus we gaan geen nadelen ondervinden als Brussel niet bij Vlaanderen hoort; de hotels, de luchthaven, de bedrijven in de (Vlaamse!) rand rond Brussel zullen nog steeds werk genoeg hebben in dat geval... En wie heeft daar baat bij? Enkel Vlaanderen
flamingant is offline   Met citaat antwoorden