Los bericht bekijken
Oud 16 maart 2008, 11:58   #70
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
Gemeenteraadslid of zo? Indien niet zo heb je echt wel je roeping gemist, je lult namelijk omheen de kwestie als een voleerd politieker, kerel.
Waarom zouden het altijd de grootverdieners moeten zijn die er beter en beter van worden? De arbeider is nog altijd de basis van de economie. Zonder werkvolk mogen al die kaderleden etc ook met hun vingers draaien en uitvissen hoe ze de eindjes aan elkaar gaan knopen.

en zonder die kaderleden kunnen ook de arbeiders met hun vingers gaan draaien.

Dat mensen die jarenlang gestudeerd hebben en meer verantwoordelijkheid moeten dragen meer verdienen heb ik trouwens geen enkel probleem mee. Dat wil echter niet zeggen dat die gratuit nog x-aantal extra voordelen mogen incasseren.

over welke voordelen spreken we hier dan?

En qua druk, alsof er op arbeidsschouders geen werkdruk/stress rust...

iedereen binnen een bedrijf heeft een taak, maw iedereen heeft door die taak een bepaalde druk op zijn schouders. het verschil zit hem in de omvang en vooral de mogelijke gevolgen van die druk. de grootste druk van de arbeider is er voor te zorgen zijn job goed uit te oefenen zodat hij zijn job kan behouden. de grootste druk van de directie daarentegen is er voor te zorgen de juiste beslissingen te nemen zodat het bedrijf draaiende blijft zodat iedereen zijn job kan -behouden

Je moet trouwens goed lezen, ik heb niet gesteld dat geld = respect, ik heb enkel gesteld dat men wel eens wat meer respect mag opbrengen voor de arbeider in het algemeen.
respect kan je niet afdwingen maar moet je verdienen. als je zelf geen respect kan geven wordt het wel heel moeilijk om ze zelf dan ook te verdienen.