16 maart 2008, 17:00
|
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Met het "Belgisch probleem", weet ik niet. Met België wel, het bewijs nog gisteravond op TV : "Tenue de Soirée", de Franse TV-show van France 2 live vanuit.....................de Grote Markt van Brussel. Samenwerking met de RTBF, ok, maar dat blijft een Franse uitzending, de TV-presentator is Fransman, enz.................... en de muzikale programmatie was toch zeer Franstalig met artiesten meestal uit Franstalig België. Er waren ook enkele Franse artiesten. De enige link met Vlaanderen was Arno. Maar voor de rest, niets, nada...... Bovendien, als men weet dat de programma directeur van de RTBF een Fransman is en de ex-programma directeur van France 2 is, hebben we het begrepen : de verbanden tussen France Télévisions en de RTBF zijn zeer sterker dan men zou eraan kunnen denken.
Franstalig imago van België in het buitenland dus en niet alleen voor Frankrijk. Die uitzending was op France 2, RTBF maar ook binnen enkele weken zichtbaar op.................. TV5. Nog een duidelijk bewijs dat Franstalig België met Frankrijk leeft en werkt. En het is niet de eerste keer dat Franse uitzendingen vanuit Franstalig België worden uitgezonden (in een totaal andere stijl uitzendingen,"Des racines et des ailes" bijvoorbeeld).
Eerlijk gezegd, zie ik niet zo'n samenwerking tussen Nederland en Vlaanderen komen.
|
Ik heb er een stukje van gezien en ik dacht: ze spreken de hele tijd over Belgique; terwijl het enkel over Franstalig België ging. Blijkbaar zijn dat synoniemen.
|
|
|