Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2008, 18:35   #51
Guust
Partijlid

Standaard

Ik denk dat het overgrote deel van de geschoolde arbeiders die niet in ploegen werken en de gewone bedienden zo rond de 2400€ bruto per maand verdienen, ook afhankelijk van de sector waarin je werkt. Als dit rond de armoedergrens is dan is er wel iets zeer fout met ons systeem van wij moeten hard werken voor onze kost. Bij ons op de firma zijn er ook ongeschoolde werknemers en die verdienen maar 1000€ netto met een 38 urige werkweek, da's dus onder de armoedegrens? Ik heb overigen vorig jaar nog bij de NMBS gesoliciteerd voor treinbestuurder maar daar verdien je nog minder en moet je in drie ploegen en in het weekeinde werken.

ik heb hier al wat gelezen over IT'ers en kaderleden maar dat is toch maar een minderheid van de werknemers, het overgrote deel moet het met heel wat minder doen.
Dat Reyners geen flauw benul heeft wat de gewone werkmens verdient snap ik nog wel, het volledige parlement en de senaat wordt bemand door advocaten en vrije beroepen. Die hebben totaal geen benul wat er onder de gewone mensen leeft.

Laatst gewijzigd door Guust : 18 maart 2008 om 18:57.
Guust is offline   Met citaat antwoorden