Los bericht bekijken
Oud 19 maart 2008, 08:51   #28
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
De dagelijkse files op onze autowegen worden echter niet bepaald door ongevallen, maar wel door de oh zo gekende bottlenecks in de bestaande wegeninfrastructuur. Voorbeelden zijn de talrijke op- en afritten rond de E314 in Leuven (elke morgen file vanaf 06.00h), het klaverblad in Lummen, de Antwerpse ring (E19 en E34), en een aantal plaatsen op de Brusselse ring. Als je de files structureel wilt aanpakken, dan moet je iets doen aan die bottlenecks, niet aan de snelheid.
Nee, het probleem is niet de snelheid en niet de bottlenecks, maar de overbevolking en het te hard geconcentreerd zijn van bepaalde instellingen.

Maar ook de just in time mentaliteit van de bedrijven is een oorzaak van de filles.

Haal bijvoorbeeld al de Vlaamse gewestregering en haar instellingen weg uit Brussel en versprijd de Belgische instellingen over heel het land en je hebt rond brussel plots een ring waar je geen verkeer meer hebt.

Verplicht de bedrijven grote transporten te concentreren en via waterwegen te laten uitvoeren, want zelfs het kleinste binnenschip haalt 30 vrachtwagens van de baan.

En daar zitten de problemen, te veel verkeer moet zich op hetzelfde tijdstip naar dezelfde plaats begeven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden