Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik snap uw probleem wel, maar er is geen oplossing voor zonder enorme investeringen aan overheidskant. Als men variabele snelheden gaat hanteren gaan mensen zeveren dat ze toevallig op dat uur het bord niet hadden zien veranderen, dat ze daar altijd 120 rijden en dat het toen die ene keer toevallig 90 was enz.
In afwachting van een real time traffic analysis systeem dat de snelheidslimieten doorspeelt aan uw voertuig: Ge kunt uw max torque ook bereiken in een lagere versnelling. Het mag dan misschien niet exact aan 90 km/u zijn, maar misschien 95 of 80 etc.
Een andere oplossing voor u zou kunnen zijn om uw gearing te veranderen. Zou minder als $500 moeten kosten, of zelfs minder als $100 als ge het zelf kunt doen. Ik weet wel niet hoe de Belgische keuring daarmee omspringt. Ik twijfel echter dat de gasten die de keuring doen een verschil in gearing gaan opmerken.
|
Er is maar één oplossing, die domme maatregelen waarvan intussen bewezen is dat ze geen effect hebben in de koelkast steken.