Los bericht bekijken
Oud 19 maart 2008, 12:50   #17
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Verkeer en waterstaat wel, economische ontwikkeling deels. Ik vind persoonlijk dat iedere provincie meer zeggenschap moet krijgen over bepaalde dingen en dat de Rijksoverheid meet als Supervisor optreedt. De gewesten moeten meer verantwoordelijkheid dragen. Dan krijgt in ieder geval de burger weer het idee dat zijn/haar provincie voor haar bezig is. Als alles centraal gebeurt hebben toch veel mensen van buiten de Randstad weer het gevoel dat alleen Holland belangrijk is en dat de rest er maar een beetje omheen hangt. Over dagbladen radio en tv kan ik zeggen dat ik het diep triest vind dat er geen krant voor het Nederlandstalige grondgebied. hoewel er soms berichten over en weer worden geschreven die de nabuur aangaan, stopt bijna alles gewoon bij de grens. Vooral als Westbrabander ondervind ik dat. Eerder lees ik wat in Amsterdam of Den Haag gebeurt dan wat er in Onze Grote Stad, Antwerpen, aan de gang is. Dat is toch merkwaardig? Als we meer een wij-gevoel willen krijgen moet er eerst eens media komen die er voor ons allemaal is.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden