Los bericht bekijken
Oud 19 maart 2008, 17:41   #154
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Ik ken persoonlijk een marokkaan die langzaam maar zeker zijn villa bouwt in Marokko, en ik heb die nooit anders dan half-time weten werken, of doppen. Hij rijd wel 3 x per jaar naar ginder (maroc), met een vol goederen gestouwde camionet, en als hij terugkomt zit de bestelwagen vol lederwerk, zilveren theepotten en andere plaatselijke specialiteiten. Hij is hier getrouwd, volgens de hier gangbare wetten, en heeft kinderen, en in zijn thuisland heeft hij nog een vrouw, die woont reeds in die half-afgebouwde villa.
Niet dat ik daar iets tegen hebn maar kom niet meer af met "de mijnen", die man zijn generatie heeft daar nooit een voet binnen gezet. (hij is rond de 45 jaar). De mijnen, dat is voltooid verleden tijd. Die zijn allang dicht, wist u dat niet ?
Ik geloof je hele verhaal niet.
Ik ontken niet dat er mensen zijn die werkloosheidsvergoeding trekken en daarnaast in het zwart bij verdienen. Zowel autochtonen als allochtonen. Ik kan je verzekeren dat ik tegen zwartwerk ben.

Inderdaad, de Marokkanen en Turken werden niet naar hier gehaald om in de mijnen te werken. Ze zijn wel naar hier gehaald om te werken, toen er in de industrie werkvolk te kort was.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden