Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Nu vertrouw je andere mensen weer niet.
|
Ik vetrouw een beperkte groep mensen, niet alle mensen inderdaad. ook dat laatste zou nogal naïef zijn...
Citaat:
Maar je gaat er wel vanuit dat ze de de verzorging van mensen die om wat voor reden dan ook in een zwakke positie zitten op zich zullen nemen?
|
Daar ga jij vanuit aangezien jij op de overheid vertrouwt om jouw geld goed te besteden. Ik vertrouw een beperkte groep mensen en zij vertrouwen mij; toch wel een lichtelijk verschillende situatie...
Citaat:
Merk op dat dit geen efficiënte en zeker geen lonende investering is ... Daar zou jij dus zeker geen geld aan geven.
|
Zoals ik al eerder zei: ik kan mijn naasten elk een zak appelsienen geven; jouw systeem geeft ze één appelsien. Hoezo, niet efficiënt?
Jij gaat er verkeerdelijk van uit dat iedereen die hier jouw mening niet deelt een groot zelfzuchtig zwijn is, terwijl je al verschillende keren is aangegeven dat dat niet per se zo is.
Citaat:
Maar toch verwacht je dat anderen dat zullen doen
Het is weinig verrassend dat je zoals de meerderheid van de liberalen wel gesnopen hebt welke ideeën je moet aanhangen en propageren, wil je je rijkdom zoveel mogelijk kunnen behouden.
|
Zoals je ook al is aangegeven, tracht het verhaaltje vooral op de ideeën te houden, ipv domweg op de man te beginnen schieten met allerlei veronderstellingen. Je weet niet wat ik overheb voor mijn naasten en hoeveel geld ik zonder blikken of blozen in die naasten durf steken, dus ga vooral niet te veel zweven en dromen over hoe slecht ik wel niet zou zijn.